5 svarīgākie vitamīni aktīva dzīves veida piekritējiem

sporta vitamīniVitamīni stiprina ikviena veselību – tas ir skaidrs. Tomēr tajā pat laikā to nozīme ir vēl lielāka, ja ikdienā pakļauj ķermeni paaugstinātai slodzei, piemēram, skriešanai vai velo braukšanai. Ar sportiskām aktivitātēm noteikti vajadzētu nodarboties, tomēr nedrīgst aizmirst arī par piemērotu uzturu – ne velti sporta uztura ražotāji piedāvā veselu virkni uztura bagātinātāju arī aerobo treniņu piekritējiem (skrējējiem, velosipēdistiem, airētājiem utt). Ir skaidrs, ka aerobie treniņi pakļauj ķermeni lielākai slodzei, nekā ierasts, tādēļ arī par ķermeņa vajadzību apmierināšanu ir attiecīgi jārūpējas. Viena no svarīgākajām lietām, lai ķermenis maksimāli ātri atjaunotos pēc slodzes un treniņi dotu lielāko efektu, ir dažādu vitamīnu pievienošana ikdienas uzturam. Šoreiz palūkosimies, kuri no tiem ir visaktuālākie tieši sportistiem!

Vitamīns A.Šis ir galvenais vitamīns, kas piedalās jaunu muskuļu šūnu veidošanā. Tas ir ļoti svarīgi muskuļu augšanai – ikvienā treniņā, pakļaujot muskuļus slodzei, tajos veidojas mikro plaisiņas, kuras pēc tam tiek aizpildītas ar jauniem muskuļu audiem, tādējādi palielinot muskuļu apjomu un masu. Šis process ir svarīgs kopējam spēka un izturības pieaugumam, tādēļ A vitamīnam jākļūst par sportistu uztura neatņemamu sastāvdaļu.

B grupas vitamīni. Ļoti nozīmīgi vitamīni nervu sistēmas un muskuļu spēka attīstībā, kā arī muskuļu tonusa uzturēšanā. Jāizceļ vitamīns B1, kas nepieciešams pareizai proteīna vielmaiņai un hemoglobīna līmeņa uzturēšanai asinīs. Hemoglobīns ir viela, kas asinīs transportē skābekli, piegādājot to šūnām un muskuļiem – tas ir svarīgi izturības pieaugumam.

Vitamīns C. Šis vitamīns ir neaizstājams palīgs imūnsistēmas darbības uzturēšanai intensīvas slodzes apstākļos un pēc tam. Tāpat vitamīns C ir nozīmīgs arī pilnvērtīgai un pareizai muskuļu sistēmas darbībai – tas piedalās kolagēna un elastīna sintēzē. Vitamīns ir ļoti spēcīgs antioksidants, kas nostiprina asinsvadu sieniņas, tādējādi gādājot par labu asinsriti, kas ir nozīmīga aerobo treniņu entuziastiem un arī ikvienam cilvēkam.

Vitamīns D. Šis vitamīns palīdz organismam uzsūkt kalciju un fosforu – abi šie elementi ir neaizstājami kaulu un muskuļu sistēmas stiprībai un pareizai darbībai. Fosfors piedalās arī enerģijas vielmaiņas procesos, kas sportistiem ir īpaši nozīmīgi.

Vitamīns E. Vitamīns ar spēcīgākajām antioksidanta īpašībām. Antioksidanti ir nenovērtējami sirds un asinsvadu veselības veicināšanai – kā zināms, sirds un asinsvadu sistēmai aerobo treniņu laikā ir liela slodze (kas ir labi, trenē sirdi), tādēļ šis vitamīns var palīdzēt uzlabot rezultātus, palielināt izturību.

Informācijas avots: http://aptiekas.apotheka.lv/kados-gadijumos-butu-ieteicams-lietot-kompleksos-vitaminus/