Finanšu tirgus nākotne.

ātrie kredītiKatram tirgus dalībniekam, arī finanšu tirgus dalībniekiem, it īpaši naudas aizdevējiem, ir jāseko līdzi tendencēm un jāspēj pielāgoties mainīgajai situācijai. Un viens no trendiem finanšu tirgū ir klientu serviss, kas nozīmē to, ka aizdevējiem ir skaidri jāapzinās, kāds ir to klientu priekšstats, kā finanšu iestādei būtu jādarbojas jeb tai būtu jāzina, ko sagaida to klienti. Ja kādreiz pietika ar to, ka bankas un nebanku aizdevēji izpētīja esošos un potenciālos klientus pēc standarta demogrāfiskiem kritērijiem, piemēram, vecuma, dzimuma un ienākumiem, tad pēdējos gados arvien pieprasītāki paliek pētījumi par klientu vajadzībām, vēlmēm un attieksmi.

Šis ir liels izaicinājums finanšu iestādēm visā pasaulē – izpatikt modernajam klientiem. Kas arī lielā mērā arī nosaka to, kāds būs finanšu tirgus nākotnē. Patērētāji, arī kredītu patērētāji, mūsdienās pieprasa personalizētus aizdevumu piedāvājumus un īpašu attieksmi no aizdevēja. Šī iemesla dēļ vairs neder, ka kredītu speciālists piedāvā kredītu ar vienādiem nosacījumiem un attiecas pret klientiem vienlīdz laipni, jo katrs no klients ir individualitāte. Mūsdienās klienti sagaida, ka tiem tiks piedāvāts tāds kredīts, kura nosacījumi atbilst tieši viņa situācijai un maksātspējai, tādēļ sagaidāms, ka kredītu procentu maksājumi varētu samazināties un atmaksas termiņi daudz elastīgāki.

Tāpat finanšu tirgum nākotnē jākļūst vēl modernākam. Cilvēkus vairs neapmierina, ka kredītu var saņemt tikai klātienē un saziņa notiek telefoniski. Tādēļ aizdevējiem jārada iespēja, kā nokārtot līgumsaistības digitālajā vidē, kā to jau piedāvā ātrie kredīti, kuri šobrīd bauda īpašu popularitāti sabiedrības vidū. Turklāt mūsdienīgam klientam patīk saņemt ziņojumus no aizdevēja pa dažādiem kanāliem – e-pastu, sociālajos tīklos un aplikācijās.

Vēl nākotnes finanšu tirgus nozīmēs virtuālās naudas ieviešanu. Jau šobrīd arvien populārāka kļūst virtuālā valūta, piemēram, bitcoins, ar kuru var norēķināties jebkurā pasaules valstī bez valūtas maiņas vai izņemšanas no bankas naudas automāta, un kas vēl ir svarīgi mūsdienu cilvēkam – tā nav piesaistīta kādas valsts valdībai. Tieši pēdējais kritērijs ir tas, kurš nodrošinājis virtuālās valūtas popularitāti. Cilvēki pēdējos gados ir zaudējuši uzticību finanšu iestādēm un valdībām, tādēļ meklē alternatīvas iespējas pastāvošajām sistēmām. Rezultātā dažu gadu laikā virtuālā valūta ir kļuvusi par spēcīgu konkurentu tradicionālajai valūtai.

Un pat, ja virtuālā valūta tik ātri neaizvietos esošās valūtas, ir skaidri signāli, ka virtuālā nauda drīz “pārņems” pasauli un drīz vien mēs dzīvosim bezskaidras naudas pasaulē. Ir novērojamas tendences, ka cilvēki arvien biežāk izvēlas norēķināties par precēm un pakalpojumiem ar bankas kartēm, tāpat arī pārdevēji un pakalpojumu sniedzēji arvien aktīvāk piedāvā šādu norēķināšanās sistēmu, kas liecina par to, ka pasaule bez skaidras naudas ir tikai laika jautājums.