Noderīgi padomi skaistākam smaidam!

adentaZobi kā skaistas, baltas pērlītes. Kurš gan negribētu, lai par viņu saka ko tādu? Kā izrādās, mūsu zobu izskats spēj bez vārdiem nodot ziņojumu citiem cilvēkiem. Ir izpētīts, ka cilvēkus, kuriem ir balti un veselīgi zobi, automātiski uzskata par veselīgākiem, simpātiskākiem un veiksmīgākiem. Un ikviens taču vēlas tāds būt, vai ne?

Mūsu zobu izskatu veidu ne tikai zobārsts un zobu higiēnists, bet arī mēs paši. Regulāra zobu kopšana ir pirmais, bet ne pēdējais solis ceļā uz skaistu smaidu.

Kad jūs pēdējo reizi baudījāt dzērienu ar salmiņu? Kā izrādās, šādai darbībai ir labvēlīga ietekme arī uz mūsu zobiem. Tā kā daudzos dzērienos ir skābes un cukurs, kas bojā zobu emalju, sūcot šķidrumu caur salmiņu, mēs vienkāršā veidā samazinām iespēju, ka kaitīgās vielas nonāks uz zobiem. Nav grūti atcerēties par šo vienkāršo triku!

Arī tev patīk panašķēties starp ēdienreizēm, vai ne? Tomēr, kā izrādās, pat nesaldās lietās – pilngraudu cepumos un čipsos, ir ogļhidrāti, kas mūsu organismā sašķeļas līdz cukuriem, veicinot zobu bojāšanos un kariesu attīstību. Turklāt tie produkti, kuros ir ogļhidrāti, ciešāk pielīp zobiem, līdz ar to, ēdot šādus produktus lielā daudzumā, būs nepieciešams lielāks daudzums siekalu, lai tos aizskalotu no zobiem.

Skūpstīšanās. Tā ne tikai pamodina tauriņus vēderā, bet arī veicina siekalu izdalīšanos (jā, dažkārt tas var izbojāt skūpstu), kas attiecīgi arī nozīmē to, ka zobi tiek biežāk apskaloti un notīrīti. Bet neskumsti, ja tev nav kāda, ar ko pabučoties. Līdzīga iedarbība uz zobiem ir arī košļājamai gumijai bez cukura.

C vitamīns ir labs. Atceries to vienmēr. Tas ne tikai satur kopā mūsu ķermeņa šūnas, bet arī palīdz mums neslimot. Cilvēkiem, kuri dienas laikā uzņem mazāk par 60 mg C vitamīna, ir par 25% lielāks risks saslimt ar smaganu slimībām. Ja ikdienā tev nav iespēja uzņemt tik daudz C vitamīna caur ēdieniem vai dzērieniem, aptiekā ir pieejami dažāda veida uztura bagātinātāji ar šo piedevu.

Skābes nepieciešams neitralizēt. Kā jau teicām, gāzētajos dzērienos un sulās ir daudz skābes, taču tās diemžēl nemaz nedraudzējas ar zobu emalju. Tieši pretēji – tās to noārda. Lai novērstu šādu ietekmi, pēc ēšanas izskalo muti ar ūdeni vai izmanto košļājamo gumiju.

Pilngraudu produkti – brūnie rīsi, pilngraudu makaroni, pilngraudu maize u.c., samazina periodontīta risku, stabilizē cukura līmeni asinīs, kā arī ir ieteicami cukura diabēta slimniekiem, kuriem rūp savu zobu veselība.

Ēd ābolus! Laikam ejot, zobārstu viedokļi par to, kā āboli ietekmē zobu veselību, ir mainījušies. Senos laikos tos dēvēja par dabīgajām zobu birstītēm, bet pēc tam tos kritizēja, sakot, ka šajos augļos ir pārāk daudz skābes. Tagad speciālisti ir nonākuši pie slēdziena, ka visi kraukšķīgie augļi un dārzeņi palīdz likvidēt kafijas un citu dzērienu radītos traipus uz zobiem. Vienkārši runājot, tā ir mājas apstākļos veikta zobu balināšana. Tomēr pēc ābola ēšanas būtu vēlams izskalot muti ar ūdeni, lai novērstu skābju koncentrāciju mutē.

Ja tomēr vēlies zobus balināt profesionāli, izvēlies pārbaudītus speciālistus: http://www.adenta.lv/lv/arstnieciba/zobu-balinasana/