SEO optimizācija: padomi iesācējiem

Ikviens, kura pārraudzībā ir interneta mājas lapa, zina, cik svarīga ir statistika. Šis skaitlis, kas atspoguļo tos unikālos lietotājus, kas apmeklējuši tavu vietni, ļauj piesaistīt jaunus klientus, padarīt tavu mājas lapu pievilcīgāku reklāmdevējiem un attīstīt uzņēmējdarbību.

Arī statistikas iegūšanas paņēmieni ir dažādi. Tu vari ieguldīt ievērojamus resursus lapas satura veidošanā vai izdot naudu reklāmai citos medijos, taču viens no vienkāršākajiem paņēmieniem ir mājas lapas SEO optimizācija.

Kas ir SEO?

Gandrīz katrs interneta lietotājs regulāri izmanto meklētāju. Tas ir ātrs un vienkāršs veids, kā tikt pie kārotās informācijas, tāpēc liela daļa mājas lapas apmeklētāju tajā ieplūst tieši, pateicoties meklētājam. Taču visbiežāk, ievadot meklētājā atslēgas vārdus, parādās virkne ar vietnēm, kur šie vārdi atrodami. Ja konkurenta lapa parādīsies pirmajā rezultātu lapā, savukārt tava – tikai, piemēram, astotajā, lasītājs tevis piedāvāto saturu visticamāk nekad neieraudzīs – viņš izvēlēsies kādu no pirmajiem rezultātiem un visdrīzāk atradīs meklēto.

Taču, kāpēc tā notiek? Lai atlasītu rezultātus, meklētājs izmanto sarežģītu algoritmu, pēc kura secina, kurā vietnē atrodamais saturs ir „vērtīgs”, bet kurā ne. Vērā tiek ņemti ne tikai saturā atrastie atslēgas vārdi, bet arī tādi faktori kā linku struktūra, atsauce uz vietni citās lapās, attēlu apraksti, mājas lapas pastāvēšanas laiks un citi.

SEO, kas ir viens no interneta mārketinga ieročiem, ir darbību kopums, ar kura palīdzību mājas lapā atrodamā informācija tiek optimizēta tā, lai maksimāli atbilstu meklētāja prasībām un līdz ar to parādītos meklētāja rezultātu augšdaļā.

Kā pilnveidot mājas lapu?

Lai veiktu SEO, interneta vietni nepieciešams pilnveidot ne tikai saturiski, bet arī tehniski.

  • Lai meklētājam tava lapa šķistu pievilcīga, svarīgs ir daudzveidīgs un oriģināls saturs. Mājas lapā izvietotā informācija nedrīkstētu būt kopēta no citām vietnēm – tai jābūt unikālai. Turklāt tu sasniegsi labākus rezultātus, ja meklētie atslēgas vārdi būs iekļauti gan raksta virsrakstā, gan lapas nosaukumā, gan saitē, kas ved uz rakstu. Proti, linkam vajadzētu atspoguļot raksta saturu, nevis veidot haotisku ciparu un burtu kombināciju. Taču, izvēloties atslēgas vārdus, neaizmirsti, ka saturam ir jābūt daudzveidīgam – veidojot virkni rakstu, kam ir praktiski vienāds nosaukums, tu negūsi panākumus.
  • Ierobežo attēlu un video lietošanu – meklētājs tos nespēj atpazīt. Protams, lapas dizains ir būtisks – tas spēj piesaistīt lasītājus, tomēr svarīgāks ir vietnes saturs. Turklāt pārmērīgs daudzums grafiku, palēlinās lapas ātrumu, kas arī ir nozīmīgs meklētāju atlases kritērijs. Liekot šādus materiālus, vienmēr izveido tiem atbilstošu aprakstu.
  • Jo vairāk kvalitatīvu vietņu savā lapā ievietos atsauci uz tavu mājas lapu, jo augstāk tā kotēsies meklētājā. Šeit atkal noderēs kvalitatīvs saturs. Veidojot unikālu informāciju, kas interesanta vairumam lietotāju, tavs saturs kļūs interesants arī citiem portāliem. Pārpublicējot informāciju, viņi atsauksies uz tavu vietni. Tāpat lieti noderēs kontaktu dibināšana ar sadarbības partneriem. Ja viņi ievietos tavu logo un hiperlinku savā vietnē, tas automātiski nedaudz cels tavas lapas reitingu.
  • Google regulāri veic mājas lapu novērtēšanu, piešķirot tai noteiktu atzīmi – Pievienojot to savam pārlūkam, iespējams novērtēt lapas pozīciju un aplūkot to no Googleskatupunkta. To redzot, iespējams lapu sakārtot atbilstoši meklētāja prasībām.

Lapas optimizāciju labāk uzticēt profesionāļiem

Tomēr jāņem vērā, ka pilnvērtīga mājas lapas SEO optimizācija ir komplicēts un sarežģīts process, kas prasa ievērojamas zināšanas. Iesācējiem izdosies lapu padarīt nedaudz veiksmīgāku, tomēr maksimālam rezultātam šo darbu ieteicams uzticēt profesionāliem interneta mārketinga speciālistiem. UzņēmumaiMARKETINGS eksperti piedāvā vairākus interneta mārketinga instrumentus, kas palīdzēs nodrošināt efektīvu komunikāciju interneta vidē. Ja optimizāciju mājas lapām, veic profesionāļi, pieaugs uzņēmuma konkurētspēja, tiks nodrošināta komunikācija ar esošajiem klientiem un piesaistīti arvien jauni un uzticami klienti.