Vitamīni ziemā jeb kādus vitamīnus izvēlēties gada vēsākajā periodā?

Ziemas periodā paaugstinās risks sasirgt ar dažādu vīrusu vai infekciju izraisītām saslimšanām, tāpēc ikvienam jau laikus būtu vērts parūpēties par sava organisma aizsargspēju stiprināšanu, tādejādi pasargājot sevi no šim gadalaikam raksturīgajām slimībām un pilnvērtīgi izbaudot visu, ko ziema mums sniedz.

Viens no veidiem, kā stiprināt imunitāti un paaugstināt organisma spējas cīnīties pret vīrusu un infekciju izraisītām slimībām, ir intensīvāk uzņemot imūnsistēmas stiprināšanai nepieciešamos vitamīnus, kā arī par spīti aukstumam ikdienu uzturoties svaigā gaisā un esot fiziski aktīvam.

Top 3 svarīgākie vitamīni ziemā

Ziemas laikā īpaši svarīgi palielināt C,E un A vitamīnu krājumus organismā. Tieši šie vitamīni atbild par cilvēka imunitāti un ļauj organismam cīnīties pret dažādām saslimšanām, kuru iegūšanas un pārnēsāšanas risks gada vēsajos mēnešos tikai turpina pieaugt. C,A un E vitamīnus iespējams uzņemt ar uztura palīdzību, ikdienas ēdienreizēs iekļaujot konkrētus produktus, kuri šos vitamīnus satur. Tieši dabīgie vitamīni, jeb tie, kas uzņemti ar uztura palīdzību, vislabāk spēj uzsūktie organismā un sniegt vēlamo efektu.

Lai mazliet vairāk saprastu, kāpēc konkrētais vitamīns ir tik nozīmīgs cilvēka organismam un kā to vislabāk uzņemt ziemas periodā, ir vērts iepazīt tuvāk katru no tiem.

C vitamīns un tā avoti

C vitamīns pieder pie ūdenī šķīstošajiem vitamīniem un ir viens no būtiskākajiem imunitātes stiprinātājiem.

Dabīgie C vitamīna avoti ir upenes, dzērvenes, un daudzas citas ogas, mežrozīšu augļi, cidonijas, smiltsērkšķi, visi kāpostaugi, dilles, pētersīļi, tomāti paprika, kā arī kartupeļi un aknas. Tāpat par C vitamīnu avotu var kalpot visi citrusaugi un kivi. Lai no iepriekš minētajiem produktiem uzņemtu pēc iespējas lielāku C vitamīna daudzumu tos pirms ēšanas nevajadzētu termiski apstrādāt vai darīt to pēc iespējas īsāku laiku un pēc iespējas zemākā temperatūrā. Ilgstošas termiskas apstrādes rezultātā, kā arī ēdiena otrreizējas sildīšanas laikā, vitamīnu koncentrācija tajos samazinās un tie kļūst mazvērtīgāki, lai gan par nelielu izņēmu varētu uzskatīt kāpostus, jo liels daudzums vitamīnu tajos saglabājas arī apstrādātā veidā.

E vitamīns un tā avoti

E vitamīns atšķirībā no vitamīna C ir viens no taukos šķīstošajiem vitamīniem. E vitamīns ziemā ir plaši pieejams un to var uzņemt ar kvalitatīvām augu eļļām, piemēram, olīveļļu un kukurūzas eļļu, riekstiem, avokado, sviestu un citiem plaši pieejamiem produktiem.

A vitamīns un tā avoti

A vitamīns gluži, kā E vitamīns ir taukos šķistos vitamīns un to iespējams uzņemt ar zivju eļļu, aknām, olas dzeltenu, aprikozēm un cietiem produktiem. A vitamīns var uzkrāties aknās, un, ja tas uzņemts pietiekami lielā daudzumā un akas ir veselas, tā rezerves var pietikt pat līdz 12 mēnešiem.

Informācijas avots: http://aptiekas.apotheka.lv/kados-gadijumos-butu-ieteicams-lietot-kompleksos-vitaminus/